Årgang: |
|
1936 (nr. 2015 – 2646) i alt 630 maskiner |
Type: |
|
Standard (også Standard Ekstra og Luksus i 1936). |
Farve: |
|
Sort uden stafferinger. Underpart af tank og kardan sølv. |
Pris: |
|
Januar 1936: 1895 kr. Oktober 1936: 1935 kr. |
Nummer: |
|
Stel- og motornummer det samme. 2015 – 2400: i spændeplade mellem tank og saddel; 2551 -: i stelplade i styret. 2401 – 2550: begge steder. Vægtangivelse 175 kg. |
I øvrigt at bemærke: |
|
|
Motor: |
|
Flade stempler; kompression 5,4:1. |
Knast: |
|
Hus med stænkesmøring, lukkede styr til vippearme. Intil 2050 uden stilleplade på fordelerskål. Tandhjul med skrå tænder; fra 2551 med forsat kile. |
Gearkasse: |
|
Ældste model; dog fra 2561 med dæksel til affjedret kardan. |
Transmission: |
|
Indtil 2560 stiv kardan; fra 2561 affjedret kardan. (heraf prisstigningen pr. oktober.) Udveksling i bagtøj 12:59. Håndgear og Fodkobling. |
Karburator: |
|
I numrene 2501 – 2515 ældste 34´ karburator. Øvrige samme, men med ændret tomgangssystem og strålenål; både hus og nål mærket "2". |
Forgaffel: |
|
Rør i rør, fedtsmurt, lædergamasher. Fra 2551 med slids i styrerør til fjederskive. Styrebremse med tværpind. |
Forlygte: |
|
Riemann, enkeltparabol og udadhvælvet stribet glas. |
Horn: |
|
Riemann. |
Baglygte: |
|
Intil 2050 med høj bagkant og støbt skillevæg; rød celluloidplade med "STOP". Fra 2051 med svagt buet overside og løs skillevæg; gul/rød celluloidplade. |
El system: |
|
Indtil 2400 med ampéremeter; fra 2401 med ladelampe. Instrumentlys; intil 2550 indirekte belysning til spedometer og (indtil 2400) til ampéremeter. Fra 2551 indbygget i spedometer. |
Tank: |
|
Indtil 2050 med udløb foran og langt snoet benzinrør. Fra 2051 som vist. Skydehane. |
Spedometer: |
|
VDO 0-120 km/t; indtil 2550 med sort skive og indirekte belysning. Fra 2551 lys skive og indbygget lys. |