Årgang: |
|
1949 (nr. 8001 - nr. 8825), ialt 825 maskiner. |
Type: |
|
Special (tanktransfer 56 mm Ø, rød/guld/sort) |
Farve: |
|
Sort (enkelte blå) med dobbelt staffering (guld på sort og sølv på blå).Underpart af tank og hjul elektronemalilleret. |
Pris: |
|
Incl. omsætningsafgift 4.583,40 kr. med bagsæde. |
Stelnummer: |
|
Stel- og motornummer er det samme. Nummerskilt på venstre side bag gearkassen. Kan være ombyttet med plade af zink eller aluminium. |
|
|
|
I øvrigt at bemærke: |
|
|
Motor: |
|
Højkomprimeret (1:5,7)indtil nr. 8500: toppakning, fra nr. 8501: toppakringe, let svinghjul (3740g) |
Knast: |
|
Tandhjul med skrå tænder, mærket 2. Hus med dryppesmøring. Vippearme i lukkede styr. |
Gearkasse: |
|
Mellemtype, ny model, men 3. gearhjul med lige tænder. |
Transmission: |
|
Højgearet (14:57) eller lavgearet (12:59). |
Karburator: |
|
Indtil nr. 8500: årg. 38 (med tomgangssystem), fra nr. 8501: årg. 50 (uden tomgangssystem og med special stilbar strålenål). |
Relæ: |
|
F & N uden stilleskruer. |
Stel: |
|
Uden udskæring til gearstang. |
Forlygte: |
|
Hella (evt. Lucas)med sidebespænding. |
Horn: |
|
Claxon. |
Spedometer: |
|
Smith. |
Benzinhane: |
|
Engelsk (Ewarts) skydehane. |
Sadel og bagsæde: |
|
Ophængt i trykfjedre. |
Forhjul: |
|
Indtil nr. 8500: korte, lige eger; fra nr. 8501: lange, bukkede eger. |
Forskærm: |
|
Helt åben, uden kant eller sidestykker. Holdere til nummerplade. |
Bagskærm: |
|
Hvælvet overside, ret afslutning uden holder til nummerplade. |
Fodgear: |
|
Indtil nr. 8630: uden viserpind og med rund knast; fra nr. 8631: med viserpind og farvet, kantet knast. |