Årgang: |
|
1952 (nr. 10400 - nr. 11420), ialt 1020 maskiner, dvs største årsproduktion siden 1939. |
Type: |
|
Special (tanktransfer 56 mm Ø, rød/guld/sort). |
Farve: |
|
Sort eller rød (bordeaux) m. dobbelt guldstaffering, underpart af tank og hjul elektronemailleret. |
Pris: |
|
Incl. omsætningsafgift pr. 1-4-52: 6.228 kr. med bagsæde. (Til sammenligning kan oplyses, at en ufaglært arbejders årsløn i 1952 var godt ti tusinde kroner!). |
Nummer: |
|
Stel- og motornummer er det samme. Nummerskilt på venstre side under sadel. |
|
|
|
I øvrigt at bemærke: |
|
|
Motor: |
|
Højkomprimeret (5,7:1), indtil 11100 gennemboret plejlstang, fra 11101 plejlstang med I-profil. |
Knast: |
|
Tandhjul med lige tænder. Hus med dryppesmøring. Vippearme med gummibælg og dæksel. Dobbelte ventil fjedre. |
Gearkasse: |
|
Nyeste type (3. gearhjul med skrå tænder). |
Transmission: |
|
Lavgearet (12:59). |
Fodgear: |
|
Med visertap og malet, kantet knast. |
Karburator: |
|
Indtil nr. 11300: årg 51 (uden tomgangssystem) fra nr. 11301: årg. 53 (med tomgangssystem).
|
Relæ: |
|
F&N uden stilleskruer. |
Tændspole: |
|
Indtil 11300: gl. type; fra 11301: ny type. |
Stel: |
|
Indtil 10440: tynd tværstiver under kronrør; fra 10441: svær tværstiver. |
Forhjul: |
|
Med bukkede eger. |
Forskærm: |
|
Med eller uden sidestykker. Holdere for nummerplade. |
Bagskærm: |
|
Flad overside, afslutning krum m. holder for nummerplade. |
Forlygte: |
|
Hella med VDO-spedometer. |
Baglygte: |
|
Med tynd, sort gummiplade med kantvulst. |
Horn: |
|
Hella. |
Benzinhane: |
|
Drejehane, aluminium. |
Sadel og bagsæde: |
|
Ophængt i gummistropper. |
Fodgear: |
|
Med viserpind og farvet, kantet knast. |